Skip to main content

Review Ubat Gemuk

Hai, hari ni aku nak buat review sikit tentang beberapa jenis ubat penambah berat badan yang pernah aku cuba sebelum ni. Mesti ramai jugak yang ada masalah nak tambahkan berat badan walaupun dah makan banyak sangat (macam aku lah) . Sedih bila ramai sangat tanya kenapa kurus sangat? macam tak makan je? Padahal aku ni jenis pelahap, dah makan macam-macam dah.





1.                                                            Ginseng Gemuk




Ada yang pernah cuba makan ginseng gemuk ni tak dulu? Ni ubat penambah berat badan yang pertama kali aku cuba. Masa aku kat matrik dulu. Bagi pandangan aku yang pernah makan, ubat ginseng ni berkesan jugak lah. Tapi bila makan badan rasa panas, dan aku stop makan ginseng gemuk ni sebab bagi aku harga dia boleh tahan mahal jugak lah :'D Tapi bila makan ginseng ni, ada jugak lah rasa selalu nak makan tu. Tapi berat badan lambat jugak nak naik. Jadi aku berhenti makan ginseng gemuk ni disebabkan harga mahal dan berat lambat naik.




2.                                                        B-Complex Shaklee






Lepas aku habis matrik, aku cuba pulak makan vitamin b-complex ni. Sebab ramai sangat cakap aku ni kurus sangat :( Sedih sangat masa tu, padahal aku ni jenis yang kuat makan. Vitamin B-complex shaklee ni pun boss tempat kerja aku yang cadangkan, sebab dia kata boleh tambah berat badan. Harga dia pun lebih tahan murah, rm40 ++ boleh tahan 4 bulan. Harga baget lah bagi aku yang kira sudent lagi ni :') Memang lepas makan vitamin b-complex ni selera makan makin mengganas. haha. memang selalu rasa lapar nak makan je. Tapi tu lah, mungkin metabolism aku ni tinggi sangat. Jadi vitamin ni tak berkesan bagi orang macam aku ni. Berat tak naik sangat pun walaupun aku makan banyak sangat. Berat badan aku still sama je, tak lebih dari 40kg pun. -.- 






3.                                               Vitamin Gemuk  B-Complex









Tak berputus asa kan aku ni. Setahun kemudian aku cuba pulak beli vitamin gemuk B-Complex yang aku jumpa kat facebook. Sebab banyak sangat testimoni yang hebat-hebat dan ramai yang dah berjaya lepas makan. Aku pun gagahkan diri untuk beli walaupun dah macam putus asa je dengan berat badan aku ni :( macam tak boleh buat apa-apa pun dengan badan aku yang kurus ni. Ok, aku terus beli 2 botol. Sebotol rm65. Dua botol rm120 free postage. Lepas beli, macam biasa, vitamin ni buat selera makan aku membuak-buak.  Aku makan banyak sangat macam sebelum-sebelum ni. Tapi bagi aku vitamin ni paling teruk yang pernah aku makan. Sebabnya bila aku dah makan vitamin ni, dan aku tak makan nasi lepas tu mesti perut aku akan rasa sakit sangat dan berbisa. Mungkin sebab dia nak kita makan je berterusan. Aku pun stop makan sebab dah tak tahan rasa gastrik disebabkan vitamin ni. Berat badan bertambah 1kg dalam satu bulan. Tapi tak tambah banyak sangat pun =.= 
Kena makan sekali sehari, setiap makan tu kena makan 3 biji sekali vitamin yang berbeza macam kat gambar atas tu.






4.                                                                  Pil Gemuk







Masa aku masuk uitm, ramai yang cakap dan tanya aku kenapa kurus sangat ni? tak makan ke? T_T sedih tau dengar macam tu. Aku pun cuba lah beli vitamin ni. Ok vitamin ni dari Indonesia. Dia dibuat dari bahan-bahan semulajadi yang membantu membetulkan metabolism badan kita. Kalau metabolism badan tak betul, makan banyak mana pun badan mesti kurus je. Susah nak gemuk-gemuk kan. Haa. Pil gemuk ni yang paling efektif dan paling berkesan sekali pernah aku makan. Sebulan naik 4 - 7 kg tau. Harga pun boleh tahan. Dan memang ok sangat tak menyebabkan aku gastrik walaupun aku tak makan banyak sangat. Tapi bila makan pil gemuk ni memang selera membuak-buak. Dan berat pun bertambah. Pertama kali dalam sejarah berat aku naik sampai 7kg dalam masa dua bulan. Vitamin niada 60 biji. Sebiji warna kuning, sebiji warna oren. Kena makan dua-dua biji sekali masa makan. Bagi aku pil ni berkesan sangat sebab dia beulkan metabolism badan kita dulu sebelum berat badan naik. 

UPDATE 25/5/21 

Pil gemuk oren kuning ni mengandungi steriod. Lepas beberapa bulan aku makan, berat naik tp just naik banyak pada pipi. Pipi nampak tembam gila mcm bengkak air. Lepas stop makan vitamin ni berat badan pun jatuh merundum. So, korang jangan makan pil ni ya. KKM pun cakap tak selamat.



5.                                                     Ginseng Gemuk ada KKM
  



Latest update, aku makan ginseng gemuk ni. Setelah aku buat research ginseng gemuk ni satu-satunya yang mempunyai approved KKM. Bila lepas makan, berat naik dekat seluruh badan bukan setakat pada pipi. Aku cuma makan 3 botol je ginseng ni untuk dapatkan berat ideal aku. Sebelum ni berat aku 40kg je. Lepas consume ginseng ni berat naik 50kg. Dan lepas korang makan ginseng ni dan dah dapat berat ideal korang boleh stop je. Jangan risau macam aku berat tak menurun pun.  


p/s : Aku ada jual pil gemuk ni, sesiapa yang nak beli atau nak tanya dengan lebih lanjut boleh whatsapp www.wasap.my/60172217936/ginsengemuk  insyaAllah, berat boleh bertambah, dan dijamin selamat sebab dah lama aku amalkan. hehe

No whatsapp : 017-2217936

Comments

  1. masih ada tak jual vitamin ni sis ?

    ReplyDelete
  2. nak order... huhu... T_T sy sangat kurus.... ni semua pasal kerja + part time study... sedihnya... boleh order lagi??

    ReplyDelete
  3. apa nama pil gemuk oren kuning tu ya? dekat kedai-kedai jamu ada jual tak? mohon reply

    ReplyDelete
  4. apa nama pil gemuk oren kuning tu ya? dekat kedai-kedai jamu ada jual tak? mohon reply

    ReplyDelete
  5. ada gambar x tuan. sila post.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pil Gemuk Efektif

Pil Gemuk Ramai orang yng nak ubat kurus, tapi jangan lupa ramai juga yang nak gemuk kerana kurus sangat pun tak cantik kan. Pelbagai panggilan diberikan pada mereka yang kurus seperti papan, sekeping, lidi dan bermacam-macam lagi. Orang kurus sangat akan menyebabkan penampilan diri tidak menarik dan sukar untuk berfesyen. Muka cun melecun pun jika badan kurus kering akan merosakkan penampilan diri. InsyaAllah berat badan akan naik 6-10 kg sebulan. Metabolism setiap individu tak saa. Ada yang kuat makan tapi metabolisme tinggi, jadi apa yang dimakan tak disimpan sebagai lemak, hasilnya badan mantain kurus. Ramai orang suka kurus tapi kalau kurus sangat pun tak cantik kan. Kepada yang dah cuba pelbagai jenis product weight gain seperti susu appateon weight gain, gain 5, gain 8, B-comlex tapi tak jalan, jom cuba pil ni. Sangat efektif !! Kelulusan kementerian kesihatan Indonesia !! Bahan-bahan Kandungan - Pati Ikan Omega -Bunga Hutan -Extrak buah or

Testimoni Vitamin Gemuk berkesan

Assalammualaikum. Dah lama dah tak update blog ni. Hari ni aku nak share testimoni customer-customer aku yang semua berjaya makan vitamin ni. Semua bagi feedback positif dan lebih sihat dari masa kurus dulu. Jadi baca sendiri dan decide nak berubah atau tetap kurus macam sekarang. Ramai jugak orang cakap pil ni untuk kegunaan merawat allergik. Ya. Memang betul. Setiap ubat bukan hanya fokus untuk merawat satu penyakit je. Lain-lain dos ubat yang sama boleh juga berfungsi untuk masalah berbeza. Macam gluta, gluta ubat untuk merawat kanser tapi dengan dos berlainan sekarang digunakan meluas dalam produk pemutihan. Sama juga macam transcap. Dulu kecoh kejap cakap transcap bahaya untuk membekukan darah. Sampai cakap boleh bawa maut. Tapi pakar yang arif dalam hal ni cakap transcap juga boleh berfungsi sebagai produk pemutihan. Asalkan pengambilan dosnya bersesuaian. Senang cerita setiap ubat bukan hanya untuk satu fungsi je. Ubat yang sama dengan pengambilan dos yang berbeza  boleh berfun